הרכלניות ממסיבת ה- 80


 
 
  מזכירות 09-8344566
  רב"ש 053-7208867
  מוקד אזעקות 053-7746632
  רכז מים ותשתיות 050-4237070
תפריט ראשי>מידע שימושי>צוות חירום ישובי - צח"י>

הכשרה לצוות צח"י - סיכום מפגש מס` 3

מפגש צח"י – 3 – 29/3/2011

 

מטה

 


ביטחון                             בריאות                  פרט ,משפחה ,קהילה


לוגיסטיקה                      חינוך , תרבות ונוער          מידע , הסברה , דוברות

 

צוות מידע והסברה, דוברות

כל יישוב בונה לעצמו את דרכי העברת המידע
איך מודיעים: כמה שיותר מידע לפרטי פרטים.

באירוע באיתמר היו 7 הודעות לדוגמא:
1. "אירוע בטחוני מתחולל ביישוב בבקשה להישאר בבתים"
2. "האירוע קרה בשכונה החדשה כל יתר האנשים משוחררים מבתיהם"
3. "האירוע קרה בבית משפחת... 5 נפגעים"

  1. הפעלת מוקד מידע יישובי/שכונתי.
  1. טיפול במידע לסוגיו - איסוף, ארגון והפצה.
  1. הפצת מידע - ביישוב ולגורמי חוץ.
  1. תיאום הטיפול והקשר עם התקשורת – בתיאום עם הרשות וגורמים מוסמכים.
  1. ארגון ותיאום ההסברה לאוכלוסייה – בתיאום עם הגורמים המוסמכים.
  1. דוברות לתקשורת, מענה לפניות וייצוג עמדות. (דובר אחד נבחר)

 

צוות לוגיסטיקה

חשוב לדאוג שמקום מרכזי יהיה מחובר לגנראטור על מנת שניתן יהיה לחמם במידת הצורך.

  1. תיאום הטיפול בצרכים חיוניים - מים, מזון,חשמל, תחבורה, וכד’.
  1. תיאום השגת משאבים פיזיים לפעילות הצוות.
  1. תיאום השגת משאבים, הקצאתם וחלוקתם לאוכלוסייה.
  1. סיוע לגורמי ההתערבות המסייעים ליישוב.

 

פעולות צוות חירום - תרשים סכמטי

אירוע חרום

הצח"י פועל לבד עד שלב 5 לאחר מכן מצטרפים אנשי המקצוע

  1. קבלת דיווח /הודעה
  1. אזעקת הצוות וגורמים רלוונטיים באמצעות מוקד המועצה דרך הרב"ש וראש הצח"י
  1. הערכות מצב ראשונית וארגון התגובה המיידית ברמת היישוב, כמה זירות אירוע קיימות ביישוב.
  1. יציאה למקום האירוע/אסון חבירה עם גורמים רלוונטיים – אירועים המתרחשים בתוך היישוב – הצח"י נמצא במזכירות ואיש קשר נמצא בשטח.
  1. גיבוש תמונת מצב, ביצוע הערכת מצב וגיבוש תוכנית הפעלה – אחרי חצי עד שלושת רבעי שעה.
  1. תיאום המשך הטיפול  והעברת אחריות
  1. הערכת מצב חוזרת והגדרת משימה
  1. הפעלת תוכנית סיוע ותמיכה ברמת היישוב/קהילה
  1. הפעלת תוכנית סיוע ותמיכה ברמת הפרט והמשפחה

10.  הרחבת הסיוע ותמיכה עפ י מעגלי היפגעות

11.  מידע לציבור הסברה

12.  טיפול בצרכים

13.  דיווחים והערכות

14.  דיבוב  (מי יציל את המציל),   מפגשי עדכון,     סיכום לקחים

תהליך טיפול באירוע

א . אימות המידע

ב . התייעצות ראשונית עם גורמים בצח "י וגורמים אחרים

ג . הפעלת נוהלי אזעקה והפעלת צח "י

ד . התכנסות ופתיחת מרכז הפעלה ומוקד מידע – הצוות החשוב בהתחלה הוא המידע.

ה . איסוף מידע ויצירת תמונת מצב לגבי :האירוע /האיום , הנפגעים , אוכלוסיות תל "מ

ו . בדיקת משמעויות וביצוע הערכת מצב

ז . הגדרת משימות והפעלת הצוותים הייעודיים בצח "י , בתגבור מתנדבים –הפעלת 

   הקהילה

ח . ניסוח הודעה ראשונית והפצתה לציבור

 בניית אתריםבניית אתרים 

 כתובת:  מושב כפר ידידיה מיקוד 42940 טלפון: 09-8344566 פקס:  09-8620984