יום שני, 19 אוגוסט2019

מוקד אזעקות 053-7746632
  רכז מים ותשתיות 050-4237070
תפריט ראשי>פעילויות>פעילויות ספורט>

טיול לרומניה – קבוצת "אריות העמק"

בין התאריכים 10/6/2010 עד 17/6/2010

בהדרכת נועם מחב' מדרפט

השתתפו: אורי רוזלמן, זוהר אלפרוביץ', ברוכי אשר, ויקטור לביא, אהרל'ה שי, בני מאיר, ישראל דגן, יובל מורן, רמי בלו, דודו אזולאי,עומר גרדי, עמוס שטרנברג, אודי אופנהיימר, עמוס תמיר, גדי הקר.

10/6 יום חמישי בערב – כינוס אצל אודי בשעה 20:00, העמסת האופניים על מכולת הקירור של אורי ונסיעה של 14 רוכבים בסוואנה של התאילנדים שעברה שטיפה וניקיון בבוקר לרגל האירוע, בעזרתה האדיבה של אורה רוזלמן.

הגעה לשדה התעופה ומעבר בדלפקים בשעה 22:00.

דודו – שנרשם רק בשעות הצהריים המוקדמות, איחר וקיבל אזהרה I.

11/6 יום שישי – נחתנו לפנות בוקר בבוקרשט. העמסנו את האופניים והציוד בעגלה סגורה ונסענו כשעתיים לסינאייה. הגענו למלון בבעלות ישראלית "רינה סינאייה". התחלקנו לחדרים, אכלנו ארוחת בוקר והלכנו לישון עד השעה 11:00.

השכמנו להרכבת האופניים, בדיקות אחרונות, ארוחת צהריים קלה ויציאה לרכיבה של כ- 20 ק"מ. בסביבת העיירה עלינו ברכבל וירדנו בסינגל לבושטנט. שם חצינו את הכביש וחזרנו לישון.

נכנסנו לבית קפה לשטרודל וקפה, וקצת סידורים.

בשעה 20:00 נכנסו לחדר האוכל להופעת להקה אוטנטית שעשתה לרובנו כאב ראש גדול ועמוס השתתף בלהקת הריקודים בהצלחה. (זוהר ודודו איחרו לתחילת הרכיבה בשעה 13:00 – קיבלו אזהרה II + נזיפה).

12/6 יום שבת – יצאנו ברכיבה דרך הארמון. הגענו לבושטנט ומשם על הכביש לאזוגה, שם עלינו ברכבל בזוגות כ- 800 מטר לגובה של 1,550 מ'. עשינו הפסקת קפה ורכבנו בעליה קשה על רכס הביולי בנוף משגע.

נפגשנו עם נחומי + נהג, שהגיעו בג'יפ עמוס כל טוב לארוחת צהריים מפנקת באחו, ולאחריו ירדנו בסינגל בירידה מטורפת עד סינאייה. הרוכבים שלא הכינו את האופניים, נכנסו לרחבת הטיפולים של אודי להחלפת ברקסים וכיוונים שונים – עומר, יובל, בלו, גדי וויקטור.

הייקים כמובן הלכו לבית הקפה לשטרודל וקפה.

בערב אכלנו במלון + הופעת רקדניות בטן ולאחריה רוב הקבוצה נשארה ל"הרצאה" של אורי על שירי ביאליק וטשרניחובסקי ורק ברוכי, ויקטור ובני הלכו למועדון חשפניות, דבר שהשפיע מאוד על איכות הרכיבה שלהם למחרת.

13/6 יום ראשון – עליה בשעה 08:00 לרכבל עד לגובה של 2,000 מ' לרכס ה- Bucegi לפריחה נהדרת ונופים מדהימים. התחלנו ברכיבה בגובה, כאשר לחלקנו היו בעיות הסתגלות לנשימה בגובה. עברנו דרך אצטדיון על שם נדיה קומנצ'י, שנבנה לקראת אולימפיאדת מקסיקו. בגלל יתרון הגובה, באצטדיון נערכה תחרות ריצה בין ברוכי ואלופת רומניה והתוצאות ידועות. חלק מהרכיבה היתה בהליכה עקב השלגים ועליות קשות ומצוקיות. עברנו דרך סלעי הבבלה (תלכידים), עלינו עד כמעט פסגת ההומו ורכבנו על קו הרכס בין טרנסילבניה לוולחיה (ציר השומרים). בסוף השלוחה הגענו לאזור מצוקי עד למעבר הרים בו ירדנו ברכיבה עד בראן. נחומי הגיע לאושש אותנו עם עוגות ושתייה. אורי וישראל רחצו בנהר והמשכנו דרך כבישים בעיירות תיירותיות עד הצימר בבראן.

הגענו בשעה 20:00 אחרי רכיבה של 45 ק"מ, 5,000 קלוריות הרוסים ושבורים. עשינו מתיחות בהדרכת אורי, ארוחת ערב מהירה וחלקינו נרדם כבר במהלך הארוחה.

14/6 יום שני – בבוקר הגיע הגשם השוטף המיוחל, המשכנו לנוח בחדרים עד 11:00. העמסנו את האופניים ונסענו לביקור בתחנת קמח ומשם יצאנו ברכיבה מוונציה עד ויסקרי, כ- 5 ק"מ. למרות שהובטחה לנו רכיבה של כ- 30 ק"מ, חצינו את נהר האולט, קצרנו ירק בחרמש וביקרנו בקולחוז. אודי ואורי ניסו לתקן מכבש.

הגענו ב- 19:00 לוויסקרי – כפר שאונסקו אימץ שם את הכנסיה. הקבוצה חולקה לדירות פשוטות בכפר, חלקם עם שירותים בחוץ. נאספנו לארוחת ערב מצוינת של מרק בשר כבש ושתינו פלינקה אצל גרדה הגרמניה.

15/6 יום שלישי – בשעה 8:00 בבוקר לאחר שעה של הכנות, אכלנו שקשוקה מצוינת שאורי וישראל הכינו. יצאנו לרכיבה באזור הכפר, ביקרנו אצל הנפח, הרעפן ואנשי הפחמים. הגענו לדיר כבשים, ראינו את החליבה ושם אכלנו אצל רועי הצאן. חזרנו לכפר אחרי כ- 30 ק"מ. ביקרנו בכנסיה (השתנה של ויקטור), התקלחנו ויצאנו לפויאנה בראשוב.

16/6 יום רביעי – יצאנו ברכיבה בסינגל יפה בתוך היער, בירידה עד ראשנוב. דודו צירף לקבוצה רוכבת נחמדה בשם מיכאלה. כשהגענו לעיירה, בלו הודיע בשמחה שהשלדה של אופניו נשברו וזאת כדי שיוכל להמשיך לבלות עם מיכאלה.

הוקפצנו לסירנה לארוחת צהריים מצוינת של פורלים ועמוס וברוכי יצאו לרקוד את ריקוד הגשם, כדי שנוכל לסיים את הרכיבה. הגשם אמנם הגיע, אך נועם לא ויתר על הרכיבה. לבשנו את המעילים והשכמיות ויצאנו לרכיבת האחר-הצהריים ברכס פייטרה קאולי בנוף מהמם ודרכים חלקות. הגענו בגשם שוטף, העמסנו במהירות את האופניים וחזרנו למלון.

בערב, לאחר מריבות על התור למסאז' ותרגילים שבהם זכו דודו ואורי ובהפסד צפוי של ברוכי, יצאנו למסעדת הציידים לריקודים ושירה מטורפים בעזרת נגנים מקומיים. רקדנו על השולחנות והיתה אווירה מצוינת (גדי נפל מהשולחן). הקבוצה הפתיעה את אודי בסט ברקסים משוכלל ואודי התקשה לדבר מרוב התרגשות.

17/6 יום חמישי – עקב הגשם בלילה ולאחר ויכוחים בארוחת הבוקר, הוחלט לוותר על הרכיבה. ארזנו את האופניים (כולל הדרכון של עמוס תמיר). העמסנו את הציוד והאופניים על העגלה.

ביקרנו בברשנוב בבית הכנסת, בכנסיה ובמדרחוב. עצרנו בפרזמר לקניות בדוכנים לאורך הכביש והגענו לסינאייה לפיצריה לארוחת צהריים (ברוכי נשאר רעב וקיטר). ישבנו לסיכום הטיול בעזרת מפה עם נועם ומשם המשכנו לשדה התעופה בבוקרשט לטיסה ב- 21:00. הגענו עייפים ומרוצים לארץ ב- 23:30. אורה חיכתה לנו עם הטנדר והעגלה ולקחה אותנו הביתה.